Svar till "frågestunden"

Ellen:
Vart vill du komma inom ridningen i sånna fall vilken gren och hur högt? Vad vill du bli när du blir stor?? :P vad ville du bli när du var mindre?? :) 
Jag vet inte riktigt ännu, då jag inte vill ha så stora mål förrän jag har en egen pålle, men kortsiktigt i dressyren så är det iaf å starta lokalt på storhäst.. i hoppningen vill jag få tillbaka självförtroendet mest just nu :)
Framgångsrik hästfotograf såklart ;) Fotograf, snickare, konstnär, frisör, veterinär osv... haha allt ville jag bli!
 
Emelie:
1. Vad är det bästa med Meja? 
Kämparglöden hon hade på våran tid, hennes genomsnälla ögon, coolheten.. hon räddade mig i så många lägen, vi gick igenom mycket. Första halvåret på henne var hemskt - jag ville INTE rida henne. Sen efter ett halvårs paus så hittade vi varandra, och vi kämpade oss upp tillsammans. I mitt huvud finns det ett sånt starkt band som alltid kommer finnas kvar, kärleken till den där tösen kommer aldrig försvinna!
 
2. Om du fick välja en sak att ta med dig till en öde ö, vad skulle det vara? 
En fin vän... eller kameran. hehe

3. Vem är din idol/förebild? 
Jag har faktiskt ingen riktigt förebild eller idol.. haha.. jag kan se upp till människor och tycka att deras framgångar är otroliga, men jag skulle inte kunna säga att jag har någon unik förebild :) 

4. Har du någonsin haft en Canon-kamera? 
Ja, jag har en analog canon faktiskt.. eller ah, det är pappas frå hans yngre dar. Har dock aldrig fotat med den då jag inte orkar framkalla filmerna ^^

5. Har du någon förebild inom ridningen som du går efter? 
Som jag skrev ovan så har jag inte det.. jag kör mitt race och försöker kämpa i min takt och i den nivån jag vill :) Skulle i princip kunna säga att har mig själv som förebild - fast det är en annan Marie som jag önskar att jag skulle vara.. den Marie ska jag bli en dag!

6. Hur länge har du ridit Exet?
Provred honom för tre år sen :)

7. Har du något tips på hur man ska göra när man fotar i ridhus? Jag har fortfarande inte fått kläm på det.. 
Jag fotar helt manuellt i ridhus, oftast med största bländaren (minsta bländartalet) och så lågt ISO som möjligt..  fast inte för lågt så att det blir rörelseoskärpa :) Exponeringen anpassar jag efter ljuset så det går inte att sätta en fast siffra på :)
Jag älskar din blogg Marie! Du är grym :D
Tack :D Glad jag blir!!!
 
Emma:
vilka bloggar läser du? 
Läser många, men kan ju säga dom stora bloggarna 
Ponnysanning
Linn olsson
Gennes
Dressyrmupparna
Linn Strelin
Tyras hästblogg
Jenny Pitkänen

vad ar du för mål med ridningen?
Att fortsätta utvecklas, hitta en häst att jobba ihop mig med och tävla med.. köra på och inte låta något stoppa mig :)

Hanna:
Hur fick du tag på Exet som medryttare? Jättebra bligg:)<3!!!
Tack :) Det var faktiskt mamma som hittade honom.. hon ringde mig när jag firade att jag gått ut 9an och berättade om en häst som stod på Ekeby.. jag var inte överhajpad på en ridtravare, men hade inte heller planerat att vara kvar så länge på honom ^^ Men det blev ju väldigt bra sen endå
 
Fia:
Kommer du någon gång vilja ha en helt egen häst eller tror du det kommer räcka med X:et? :)
Ja planen är ju så att börja leta egen när jag har jobb så att jag kan  betala hälften varje månad, när detta sker kan jag inte säga just nu.. men en dag så :) 
 
Jennifer:
Ville du gå på fotogymnasim när du var mindre eller hade du nått annat intresse då??
Jag ville bli allt när jag var mindre.. haha.. men jag hade alltid något för att sno Malins systemkamera haha
 
Sen har det dykt upp fler frågor på lite andra platser på bloggen så svara dom i samma veva ;)
 
Ellen:
Eftersom ingen annan frågar så frågar varför blev ridläraren sparkad??:) (Detta inlägg)
Jag kan inte riktigt svara på den rakt av, men hon var verkligen dryg och skrek på oss (så det eka över hela gotland) om en häst råkade trippa/trava på asfalten.. Ingen tyckte typ om henne... Men tror inte hon blev sparkad utan mer att hon fick möjligheten att sluta frivilligt (låter finare)
 
Michelle:
Hur har du gjort den svarta bakgrunden? :) (Detta inlägg)
Hon står i dörröppningen till stallet som är släckt och väldigt mörkt :) Svårare än så är det inte ^^
 
Emma: 
Vilken objektiv fotar du med & vilken inställning har du på? =) Kram! (Detta inlägg)
50mm 1:1.4 använder jag.. och fotar med helt manuellt :) 

Emma: 
Hej Marie!
Kan inte du förklara i ett inlägg vilken inställning du hade här? :) Kram, Emma. (Detta inlägg)
Jag fotar helt manuellt, det vill säga att jag ställer in ISO, bländare och exponering själv.. på detta viset så får man likadant på alla bilder, utan att kameran tolkar själv och "chansar". Det är svårt att förklara vilka exakta inställningar jag använt, då allt beror på ljuset och hur du vill ha bilden :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback