Buhu för regn.

Men det är väl bara att sätta sig på moppen och trotsa det? Lär ju vurpa och dö alt bli sjuk.. för kommer ju bli dyngsur! Wääh vill inte. Måste ju dock verkligen, hästen har ingen mat och boxen är troligtvis full av bajs. Haha vissa dagar är ju inte alls kul, det här med häst. Tur att man älskar det trots alla jobbiga dagar!
 
Eftersom Exet vilade igår så måste han ridas idag, ja, trimm i ridhuset är väl det enda alternativet också. Vill ju busa på travbanan, är en sån dag när jag vill ha kul juuu! 
 
Tycker inte riktigt om att rida i ridhuset ännu. Exet tycker det är trångt där inne, det märks. Han blir mycket spändare, och närtill hopplös när andra hästar är där inne. Inte att han blir orolig, men spänd och ofokuserad. Även jag tycker det är trångt, och jobbigt när andra är där inne.
 
Det finns dom som inte respekterar att andra rider där samtidigt, och plöjer fram. Det finns dom som inte är uppmärksamma alls.. tex när jag galopperade Exet på volt i vänstervarvet (som är sjukt svårt i ridhuset, går fort och jag kan inte göra mindre volt än vad som är den största). Galopperar alltid längst bort i ridhuset när det är så, långt ridhus... och endast en ryttare till där i ridhuset.. MÅSTE MAN KOMMA I TRAV DÄR JAG SITTER PÅ VOLT OCH GALOPPERAR, SÅ JAG MÅSTE SAKTA AV, VARENDA VARV. Fick inte ens rida två hela varv, i galopp, för att hon kom där varenda gång.. jag menar, måste man det när ridhuset är typ 90m långt? Ah lackar på sånt. 
 
Därför tycker jag inte om att rida i ridhuset.. det går inte att rida så som man skulle behöva. Ibland känns det som att man är den enda som stannar för andra. Visserligen finns det vettiga ryttare, men många respektlösa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback