Bästa sommaren so far.

Det är som man säger, september är här och sommaren är slut. Det märks rätt ordentligt när man sitter invirad i täcket och hör regnet smattra mot fönstret. Inte mycket känner man för att göra sånna här dagar, förutom att sitta här, och pilla på datorn. Dricka lite te och mysa ner sig. 
 
Jag har iaf haft en väldigt bra sommar, trots att vädret inte riktigt varit med oss och den där bruna vackra färgen man brukar få knappt dök upp i år. Men jag har älskat livet trots det och jag har njutit av min absoluta favoritårstid! 
----------------------------
 
Jag gick in i JUNI med en sån enorm trötthet i kroppen, som senare visade sig vara järnbrist. Detta jorde allting i min vardag jobbigt och jag slutade gymma samt drog ner på hästarna. Det fanns helt enkelt inte ork att rida varje dag, ibland 2ggr om dagen. Startade även månaden med att stöta på en blottare påväg hem till stallet, en händelse som var mer än jobbig och blev polisanmäld.
 
Men det var trots det mycket ridning! Bla träning inför, och stockholmscup-finalen, som ägde rum på Enskede den 9juni. Så jäkla roligt att vi gick till final, dock tog vi inte hem guldet, men så stolta ändå! Aldrig trodde vi nog att vi skulle vinna i våran grupp ens. Riktigt kul!
Den stora och otroligt balla valacken jag red, Zero. Tillsammans red vi ihop 64,83%, LB:2.
 
Månaden fortsatte och bestod utav att putsa på felix båt, umgås så mycket som möjligt med F och även stallet. Åkte även ner till Norrköping med Felinda och hennes familj, för att fira Gustafs student. En rolig utekväll i norrpan var inte helt fel och en mysig dag på stan där dagen efter. Riktigt kul!
 
Några dagar senare, när båten var sjösatt osv, så åkte jag och Felix iväg med den, för att fira midsommar där jag firat sen jag föddes. Grönskär. 8 timmars båttur dit, och en så sjukt mysig helg med min kärlek. Åkte till en ö själva på söndagen och hade det så himla bra där. Med promenad i skogen och kameran i högsta hugg, hela helgen. Perfektion.
 
Två dagar efter vi kommit hem från midsommarfirandet till sjöss så drog vi iväg till norrköping igen, jag, Felinda och Felix.. för att spendera 6 sjuka dagar på Bråvalla Festival. Där avslutade vi juni-månad. Dansandes i leran till grymma band, och extrem lycka. Tyvärr kunde jag inte njuta av vistelsen där fullt ut då min järnbrist vid tillfällen fick mig att känna mig så trött och må så otroligt dåligt.. så jag orkade helt enkelt inte och mitt humör sjönk till botten ibland. Men det var trots det en grym vecka och jag fick äntligen se Green Day live! Lycka!
 
 
Och så kom JULI. Jag började käka järntabletter, och började äntligen orka göra saker. Exet sattes igång efter 2 veckors vila och kändes fräschare än någonsin, den glädjen jag kände då är obeskrivlig. Tidigare har det behövts flera veckor för att få tillbaka honom efter vila, denna gång vilade han sig i form istället! 
 
Gjorde även roliga saker med min fina kärlek, Felix. Så som se på vip-bio, och gratis-bio, bara mysa han och jag. Men livet var inte bara mys och glamor, utan även hardwork på Felix tomt, där vi kämpade med att lägga om plattorna. Duktiga var vi ( men mest Felix) ;)
Att gå ut och känna sig pigg och fräsch, den känslan alltså! Den hade jag saknat regält
 
Och så kom dagen varje liten flicka längtar efter.. nej, det var inte så att Felix friade (haha).. utan vi åkte och kollade på hundvalp! En kaxig liten rackare som vi bestämde skulle bli vår! Och man dog ju söthetsdöden över denna lilla busen :)
 
Exet bara fortsatte visa hur fin han har blivit, och utvecklades enormt under denna månad. Riktigt kul var det att rida honom! Även Hedda fick börja sättas igång, och jag (tillsammans med Lotta) vaktade henne 2 veckor. Så jag passade på att dra en uteritt tillsammans med Felix på Exet. Mina två favoriter!
 
Den 12e blev jag även fotad utav Nathalie, duktiga hon! Jag och Exet drog fram våra vackraste poser och det blev några riktigt fina bilder med. Åkte även ut en sväng med Felix och båten den helgen, och hade det sådär allmänt bra! 
Tack vare att jag fick lite nya fräscha bilder så fick även bloggen en ny fräsch design. Den ni ser på bloggen just nu :) 
 
Fotade Petra i hagen tillsammans med några ridskolehästar och hälsade även på lille valpen, som jag bestämde skulle heta Doby. Passar honom så perfekt!
I samma veva fick Exet skav utav tränset och det kändes som ett slag i ansiktet. Men på med ludd och vi var back on track sen. 
 
När Felix sen åkte iväg i 2 veckor så smet jag ut på sjön i några dagar. Otroligt skönt var det, men saknade min kärlek och Exet. Som tur var kunde jag prata i telefon med F nästan varje dag och duktiga CL tog även hand om Exet åt mig! Kom hem lagom tills månaden tog slut och hälsade på min blivande lilla valp :)
 
 
Sist ut var ju då AUGUSTI, en riktigt bra månad! Eftersom det var så nyligen drar jag det bara lite snabbt :)
Åkte ut till ägnö där Felix var och jobbade som kökschef på ett seglarläger, stannade där över natten. Jobbade sen dagen efter det som servitris på en bekants mosters bröllop, roligt att få använda sina kunskaper om att servera lite! 
Dock så pajjade min rygg regält där, och jag klarade inte riktigt av att rida. Det var verkligen hemskt, högg till helatiden och hästarna skrittades bara. Jag klarade inte mer. Det gav sig lite efter några dagar (och verktabletter) så jag klarade av att rida lite mer i taget. 
 
Några hemmafester hos Felix polare, firandet utav systeryster och sen äntligen kom valpen hem, den 11 augusti för att vara Exakt. Vilken valplycka det var, och mycket tidningspapper som gick åt! :P haha 
 
Och sen så hände det inte mycket på vardagarna där, då jag hade valpen och allt. Ridskolan satte igång, Exet fortsatte brilljera, jag och Felix firade ett halvår tillsammans och så. Jag fick äntligen en jobbintervju, dock tyvärr inte jobbet. Den 17e spenderades hela dagen hemma hos Felix, firande utav hans mor. Och jag med extrem tandvärk. Detta gjorde att jag några dagar senare fick möta en av mina största rädslor - tandläkaren ;(  
 
Allt annat var väl ca en vecka sen.. men ja, jag fotade ett dop, det roligaste jag gjort.. och fick rida ridskolans nya snygging - Catch High, som jag förhoppningsvis kommer få rida mer :) 
 
 
Och det var väl det. Nu sitter jag här, undrar om inlägget ens var värt det, om det var förlångt.. men inser snabbt att, jo men jo, det var lätt värt det. Inte för er möjligtvis, men för mig. För jag har skapat en del riktigt bra minnen nu över sommaren, sånna som jag aldrig kommer glömma. Som jag är så sjukt tacksam för och glad över. Nu går vi in i en ny årstid, med leende på läpparna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback