Att rida med ett leende

Två ridpass idag, två riktigt lyckade och roliga lektioner! Första på Calle och andra på Morris, som även han är en av dom nya hästarna. 
 
Calle hade Lotta bestämt att vi skulle testa graman på, för att han skulle bli stadigare och därefter lugnare. Sagt och gjort, graman på och för mig debuten. Har aldrig tidigare ridit med graman, men någon gång måste man ju lära sig!
Och satfläsk vilken förbättring, som natt och dag, en helt annan häst. Redan från början var han stadig, lugn och typ.. kände sig trygg. Eftersom han inte behövde stressa upp sig i början så byggde det grunden för resten utav lektionen. Och det var så kul att rida, när man kunde göra saker, skänkelvikningarna gick sjukt och jag kunde verkligen arbeta påriktigt!!
 
Planen nu är att jag ska rida med graman dom närmsta gångerna, och efter hand lätta på den, sen ta bort den efter halva passet och förhoppningsvis rida utan sen. Tanken är väl lite att han ska typ "lära sig" när jag sitter uppe på ryggen och ev därmed känna sig lugn och trygg. Tror det kommer bli bra, lagom tills sthlmscupens första hemma-match. Håll tummarna för att det funkar för oss :)
Printscreens från en kort film från idag, publicerar imorgon!
 
Dagens andra lektion var i mammas grupp, red istället för henne idag, och "hoppning" stod på schemat. Red som sagt Morris, och herrejäklar vilken rolig häst! Speciell, kan kanske inte mycket och är rätt svag i gångarterna, men shiiit va kul det var att rida honom. En riktigt studsboll, och ordentligt glad på hinder, hoppade mjukt och trevligt. Han blir ju väldigt studsig, och snabb, men tyckte inte det var något problem ändå. Hade ju kul!
 
Sa i måndags, att trots att jag suttit på speciella Zetra i två år, så skulle jag nog inte ens våga rida Morris.. men så blev det visst, och jag ångrar att jag sa det. Knashäst på hög nivå! Gillar knasiga hästar.
Finns film på den lektionen också, publicerar det samtidigt som Calle-filmen! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback