Vi fortsätter framåt

Ett skritt&trav-pass i ridhuset blev det med Tatzy idag, och hon var så duktig så :) Lite hispig i början, men mot slutet började hon verkligen släppa till, sänkte sig och tog stöd. Och jag känner verkligen hur det går bättre för varje gång. Sånt är ju alltid trevligt :) Dom höll på att fixa lite i ena hörnet av ridhuset, så höll mig på en stor volt/ liten fyrkant i ena änden.. unghästar är ju ändå lite opålitliga så ville inte riskera att hon skulle bli rädd där dom höll på och var. 
 
Jag vet att jag sagt att jag inte är en sto-människa.. men jag gillar Tatzy, verkligen! Hon kanske har lite smådamp i stallgången, och är en riktig humörshäst. Men hon känns trots sina tjurigheter så himla sammarbetsvillig vid stunder. Det finns liksom inga omöjliga stunder, det går att fjäska med sig henne och sammarbeta. Eller hur man ska säga :) 
Osäkert på vilka fler dagar jag rider henne, men ni lär ju märka :) 

Hopplektion ikväll förresten, om jag längtar!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback