Det är fint med komplimanger!

Har ni någonsin tänk på hur trevligt det är att få beröm och komplimanger? Såklart ni har, vem älskar inte lite bekräftelse liksom..?
Har ni någonsin blivit ledsen för att du bara får höra kritik? Såklart, för vem vill veta allt man gör fel, men inget man gör rätt..? 
Har ni någonsin tänkt något possitivt eller snällt om någon, men låtit bli att säga det? Dom flesta har nog det, ibland för att man inte vill smöra och ibland för att man inte tänker på att andra faktiskt vill höra det.
 
Det kan göra ens dag att få en ynka liten komplimang, kanske om ens hår eller kläder. Att få beröm, för ens ridning, för att ens häst börjar se fin ut eller för att man helt enkelt gjorde någonting bra. Man kanske inte alltid erkänner det, men det är ju så.. det måste ju vara något knas ifall man inte blir minsta glad för en komplimang.
Det här med att vissa säger att dom älskar kritik.. kan förstå samtidigt som jag inte förstår det. Man vill ju veta vad man gör fel för att kunna bättra sig samt utvecklas, men får man aldrig höra vad man gör RÄTT så lär man sig ju inte det. Gjorde du helt rätt när du tog det där tygeltaget tex, men inte får veta det, så kanske du inte gör det så mkt mer.. för att du inte förstod själv att det var superbra gjort! 
 
Jag ÄLSKAR att få beröm, blir lite blyg och tillbakadragen när jag får det.. skulle inte kalla mig själv för självgod precis. Och jag ÄLSKAR att berömma! För jag vet själv hur glad jag blir! 
Kritik klarar jag inte i alla grader, vänder taggarna utåt många gånger. Men det har med mitt "förflutna" att göra, att jag ser ner på mig själv så och inte tror på mig själv. Får jag kritik för något så blir jag dels arg på mig själv, eller tror att personen i fråga bara påpekar det för att trycka ner mig. Det är ett problem för mig, svär, det är inte kul! Men samtidigt beror det på hur personen påpekar ens fel också.. 
 
Men jag tycket att fler måste tänka sig för HUR dom kritiserar.. och tänka på att berömma sina medmänniskor. Det sprider glädje och är ju bra trevligt! :) Typ lite så tänker jag!

Kommentarer
Postat av: Johanna

älskar ditt hår!

Svar: Du fattar grejen, härligt! Tack! :D
Marie Krüger

2013-10-02 @ 21:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback