Att våga

"Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv."
 
Går just nu och drömmer om någonting, om framtiden dels. Vad jag vill göra, syssla med och så. Jag vet ju redan, en sak är klar - fotograf. Jag tänker aldrig ge upp om det. Men det finns en till sak i livet som jag älskar att hålla på med, och det vet ni nog vad det är? Hästar.
 
Jag är inte personen som skulle klara av att ha ett jobb som bara är ett jobb. Vet av erfarenhet, att gå varje dag till jobbet där man känner sig som en robot, det mår jag dåligt av. Myrorna tex, hade jag jobbat längre än 2 månader, jag hade blivit en grå zombie. 
Nej, jag behöver ett jobb som jag är intressera av, brinner för. Jag vill att mitt jobb ska vara min passion! Och nu kommer några kanske sucka, att den lyxen är svår att få. Fast då kommer jag säga emot, för kämpar man för sin dröm så är det stor, iaf större, sannorlighet att den slår in. 
 
Men vad är det jag drömmer om då? Det tänker jag nog inte avslöja ännu.. men det innebär att våga söka till något som jag är osäker på att jag är kvalicerad för att komma in på. Men det kan även bero på att jag är osäker på mig själv och min kunskap, vart jag ligger i min ridning. Och resan mot det att jag ska söka kommer även betyda att jag måste kämpa och träna.. För jag VILL verkligen platsa där och komma in, så jag samlar på mig alla meriter jag kan just nu. Försöker iaf.
 
Är jag kryptisk så ber jag om ursäkt, men ni kommer få veta tids nog. Saker kan ju förändras och andra beslut kan tas, så håller det för mig själv ett tag framöver :) bjuder på en bild som liten ledtråd! 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Grymt fina bilder på bloggen! Vad har du kamera och objektiv? :)

Svar: Tack! :) jag har en NikonD700, fullformat, med ett 50mm 1.4, fast just nu lånar jag ett 70-200 objektiv :)
Marie Krüger

2013-10-04 @ 09:25:23
URL: http://littlewood.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback