Hästledig

Eller ja, jag ska ju rida idag, men jag ska inte till Tatz! Vilket är lite skönt, då jag har massa stuff på datorn som måste fixas, och kläder att tvätta.
T vilar nämligen idag, hon gick så himla bra tis-ons, då tänkte tt hon förtjänar att vila idag :) imorgon ska jag försöka longera henne, förutsatt att det inte är någon i ridhuset, sen rider Teresia henne på lördag innan flytten. 

Tror att det blir precis lagom! Söndag till onsdag kommer jag bara promenera henne runt området på Ekeby, så hon får landa i lugn och ro. Visa henne ridhuset, utebanan, travbanan,corallen, gå runt lite på gården osv.. och om jag får sällskap så promenera ett varv runt slingan. Troligtvis longera jag henne på onsdag också, vi får se! 

Håller på att tänka ut en plan också. Hon ska ju få vintervila snart, men jag vill hinna rida henne en del på Ekeby innan dess. Så får se om jag sätter vilan där efter jul någon gång.. Lite oklart ännu såklart, men det kommer nog bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback