Tokmört!

Dagens ridning var ju rolig! :D
 
Exet skulle ridas på banan, dressyr.. dock sa han väldigt tydligt att det här orkar jag inte alls, det är tråååkigt. Så, vi drog ut på halba slingan, galopperade massor och busade lite. Det gjorde han med spetsade öron, glad var han ^^ Ibland måste man göra lite sånt, speciellt när hästen börjar tappa lusten. Sprang lite på travbanan också! Söthäst, tappade takten i vänstergaloppen och blev travartrav. Hehe lite kul var det! 
Travade av på banan, så lite fint fick han gå, men mycket enklare då än innan iaf att jobba honom :)
 
 
På dressyrlektionen fick vi ett ryck ville rida barbacka, trodde att jag skulle dö! xP Men det gick bra ändå tycker jag. Kunde ju inte ha martingal, så ibland när han inte ville så vart det giraffhals. Är iaf nöjd med lektionen, tyckte det var rätt givande även fast vi var barbacka, och han var snäll! Trevlig att galoppera på barbacka, även om han är lite stark och på, så gick det bra.
Fick en läxa att annalysera varför han drar upp huvudet sådär när jag bla saktar av eller försöker ta tillbaka honom lite.. Haha asså usch, sånt är jag inge bra på! Men jag får väl försöka tänka på det på måndag.. någon annan gång går det ju inte liksom. Svårt dock när man bara rider hästen 2ggr /veckan
Genomtänkt outfit idag.. höhö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback