Favorithästen är inte ens egendom

Något jag märker på ridskolan är hur ryttare får mordiska blickar när någon annan rider "ens häst". Med det menar jag då hästen som man har som standardhäst/ favorithäst. Oavsett hur duktig ryttare som sitter på så rider den typ värdelöst, för i huvudet vill man vara den enda som klarar av att rida hästen bra. 
 
Fast så ska det ju inte vara väl? Tycker jag. Man äger inte en ridskolehäst och kan inte bestämma vilka som får rida den. Flera pass i veckan, flera olika ryttare, alla rider olika. Det är klart att alla inte rider lika bra som andra, men att göra bittra miner för att någon annan ridit den hästen man brukar? Är man tjurig över det kan man nog behålla det för sig själv tycker jag. 
 
Jag kan erkänna, en person som jag tycker illa om vill jag liksom inte gärna se sitta och rida på Z liksom. Men det är ju för att jag personligen inte tycker om den personen, och att jag tycker väldigt mycket om Z. Dock kan jag inte styra det, utan bara acceptera. Annars tycker jag det är sjukt kul att se andra rida honom, det är lärorikt och bra intressant hur andra löser hans svårigheter. Tycker om att diskutera med andra som ridit honom också, det bekräftar ofta saker som jag slår ner på mig själv för att det går åt helvete, och får mig att inse att det inte bara är mig det är fel på. 
 
Och jag är mer än medveten om hur många det är som tycker om honom precis så som jag gör (även om jag älskar honom mest!! haha nää skämta bah) och jag tycker det är kul att det är fler som ser vilken go häst det är. Men samma med honom som med alla andra hästar och ponnysar i stallet så tror och tänker vissa ryttare att dom är dom enda som bryr sig om den hästen. Det märks! Inte alla, det vet ni att jag inte menar, men många.
 
Fick en fråga för ett tag sen, här på bloggen, som jag har tänkt på lite fram och tillbaka. "Skulle du köpa Zetra om du fick chansen?" Åh alltså det hade varit en dröm, världens finaste kille, tänk att få kalla Zetra för min egen. Sen slog det mig att.. shit, han betyder så mycket för många.. och jag kan ju inte ta in alla som medryttare? Haha det hade inte funkat xP 

Åh, vad försöker jag få fram egentligen? Så dålig på att formulera mig, men det jag vill säga är nog att man faktiskt inte får glömma bort att en ridskolehäst är mångas favorit och lilla ögonsten. Var lite glada istället för att det är fler som tycker om din favorithäst, det måste ju ändå bara betyda hur grym den är!? Så tänker jag iaf! :) 

Zetra är en underbar häst och min kompis, lika så är han andra glada hästbrudars kärlek. Vet tex att min granne tycker om honom riktigt mycket också, det blir jag glad av :) Han har ju så underbar personlighet den där stora killen. Puss på han!

Kommentarer
Postat av: Felicia -

Jätte fin blogg! :)
Kram Felicia, Ridsportsbloggar @ Instagram

Svar: Tack! :)
Marie Krüger

2013-07-05 @ 13:18:28
URL: http://teamnyrk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback