Träningsvärk!

Satan i gatan vad jag har ont i benen. Det kändes igår att jag inte hoppat på en månad! 
 
Började med ett 45min pass på Frasse, i någon grupp klockan 7. Han var väldigt stressad, speciellt i början och slutet.. så som han verkar bli när han har massa andra hästar runt sig. Dock han han blivit bättre i grupp än i höstas tycket jag, liter mer sansad ändå.
Galoppen var kuuul tyckte skitponnyn! Han var lydig där ändå, men efter.. haha kaos. Försökter hålla stöd i skänkeln, det som man lätt glömmer när hästen springer på. Man vill ju liksom komma åt bakbenen ändå :) 
 
Hopplektionen på Zetra var jag inte så nöjd med. Fick inte honom sådär mjuk och behaglig som han kan bli, och man kände i hela honom hur taggad han var på att hoppa! 
Själva hoppandet gick ju bra.. det var ju dock det där att jag inte ritkigt hade koll på läget :P Fegred, höll igen för mycket innan hindret och blev liksom inte klar. Men han hoppade fint iaf tyckte jag!
 
Felix följde med till stallet idag igen ^^ Haha så duktig, hjälpte till o bära och allting. Duktig stallpojke det där! Alla vet ju hur viktigt det är att en kille blir godkänd i stallet liksom! ;)


Hehe smygfotad! x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback