*suckar högt*

Asså fasiken. Skrev ett glatt inlägg om dressyrträningen igår.. tror ni att det publicerades? Nah. 
 
Men ja, ett glatt inlägg! Kändes jädrigt bra igår på Zetra.. Eller det började inte bra, jag visste liksom inte riktigt vad jag gjorde där uppe på hans rygg. Måste få snurr på det där med att använda benen mer, är inte så stark i benen så börjar trixa med händerna istället. Det skall man ju icke! 
 
Men 45min in på dressyrpasset så skulle vi rida dom i vääääligt kort trav, på en volt. I volten skulle vi göra mindre volter, halter och ryggningar. Shit va lydig han va i ryggningarna! Vart superglad över det, för förut har han stått emot och dragit upp huvudet, men inte idag :) 
Efter att vi jobbat på den där korta traven så fick vi gå ut på fyrkantspåret igen, och mumma vad bra det kändes :D Kom nog tom ner lite i sadeln, kunde sitta ner! 
 
Dock tyckte Z det var väldigt jobbigt i slutet och blev lite tjurig.. haha när jag gjorde halt så började han slå med huvudet, i protest liksom. Men trots det gjorde han lika fina ryggningar. Fining<3
 
Känslan när man travar av honom sen, efter att ha kommit åt och fått loss. Man vill ju inte sluta rida! Sitter och njuter av det, hans utveckling och våra framsteg som ekipage. Tänker tillbaka lite hur det såg ut för ett år sen, skillnaden är ju faktiskt kollosal!
 
Uuh vad jag tycker om Zetra alltså! Fina fina häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback