Fina fina Zetra

Första passet började inte så bra. Jag är van med fri framridning, som jag anpassar efter Z, men det funkar inte riktigt så i dom vanliga grupperna (dvs inte dressyrgrupper).. så fick inte honom där jag ville. En bit in i lektionen fick vi dock fria händer, och rätt så direkt så släppte det och han började kännas riktigt härlig!
Jag börjar även få loss knäna (tydligen där det satt) så jag slappnar av och kan sitta ner på honom i traven :D finfint! 
 
Hopplektionen gick också väldigt bra. uppvärmd och klar liksom! 
Han var lugn, följsam och helt ok mjuk. Även i vänster varv dåra. Noterade mest hur  han klarar av att hålla ett jämnt tempo, även om vi kommer fel mot bommar osv. 
När vi började rida galoppbommar så kände jag hur trött han började bli, stod emot mina hjälper lite och började springa på lite. Lotta såg även detta och ja, vi nöjde oss med honom helt enkelt. Han hade skött sig så otroligt bra, och man vill ju sluta ett pass på topp :) 
 
Får se ifall jag har någon mer igenridning, för trivs verkligen med dessa dubbelpass på Z! Då får man ju belöningen själv efter sina 45 minuters slitande.. för det är typ så lång tid det tar innan man påriktigt kommer åt och får honom mjuk o  fin! :P
 
Men satan va snygg han är<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback