Virrpanna

Jag visste att det var onsdag idag, men ändå visste jag inte. Frasse skulle ju ridas idag, blev därmed inget gym :( Men det var kul att rida honom iaf! 
 
Frasse red jag med i Jackies storhäst-grupp, och upplevde faktiskt att han taggade ner lite när han var omringad utav storhästar ist för andra ponnysar. Kanske bara var inbillning, men lite kändes det som att han bromsa sig själv. Dom hade iaf bommar = taggad ponny, men ibland kändes han riktigt fin faktiskt. Jag är iaf jädrigt nöjd med passet, vet inte vad Jackie tyckte, men om jag jämför med tidigare gånger så var det stor skillnad. 
Dock fick väl tanterna lite andnöd när vi körde räser i galoppen (wrooooom) över en galoppbom, första varven. När jag hittade lite så vart de betydligt bättre :) Vi (jag) kämpade på iaf, försökte hålla ner tempot på honom, och styra samtidigt. Gick ju sådär ibland alltså ^^ Men är ändå nöjd!
 
Söt är han iaf ;)
 
 
Exet gick SÅHÄR bra idag! Protester, självklart! smitningar, ja! Men när han skärpte sig och jobbade var han så fin! Dog lite över hur mycket frammåt det går :D
Red barbacka även idag, för det kändes så bra igår! Började med lösgörande i skritten, där han gick o grymtade som en gris - någonting som är bra på honom. Sen i traven började han ju såklart lång, men med slit o tjong så vart de bättre, fick ihop honom liten bit i taget. Flyttade ut rumpan på volter, bytte varv och höll mig på böjda spår. Stälde och böjde, bad honom trampa på istället för att såsa med bakbenen. Rackarns att man aldrig har någon som kan filma när det går så bra!
Även galoppen gick bra, är riktigt nöjd med höger och vänster var helt ok. Lite snabb och tappade bakbenen bara ^^ Och han var så possitiv mot slutet! Helgosig efter, och jag var bara glad! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback