Miljoner tankar paserar på 17 meter

Jag måste bli starkare och kvickare på Zetra, och använda den där kombon för att hinna med när det är flera hinder på följd! Det funkar inte alls just nu..
 
När vi hoppade fram kändes det skitbra! Och första hindret gick oftast alltid bra, men sen ba pfjnöav pannkaka. Känner som att jag bara förstör för Z för han är så hinderklok men min skalle strular till det så totalt! Mellan två hinder, 17m avstånd, så hinner jag tänka på så sjukt mycket! Oftast får det mig att tveka, och hålla kvar, eller trycka av honom. 
 
Det sitter kvar så jädra hårt den där gången han sköt av mig, för då kom vi så rackarns fel och det gjorde så rackarns ont! Så jag vill verkligen inte komma fel, och jag är helt ärligt rädd ibland. Det blir liksom.. ibland slutar jag RIDA och ber för kung o fosterland att jag ska sitta kvar. Liksom en röst skriker i mig "DET HÄR GÅR ÅT HELVETE!!!!!" Och sen kommer "JAG KOMMER DÖÖÖÖÖÖÖ."
 
Lite så typ. Och ja, jag grabbar tag i manen ibland, i panik, när han hoppar av. 
 
Måste få fnurr på min egna ridning.. vill verkligen kunna rida Zetra bra för han är en sån härlig häst! Och det är jädrigt sant som Lotta sa idag "han är egentligen ingen flickhäst", och det känner jag ju. Men jag är samtidigt jävligt envis, och jävligt förälskad i den där hästen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback