Så enkelt, släng skit o skyll på någon annan.

Det verkar vara så otroligt lätt att skylla ifrån sig, ge andra skulden och neka sina misstag. Jag snackar nu inte om att mjölken har tagit slut och man säger att brorsan drack upp den och därmed borde ringt o sagt det.. utan menar större grejer. 
 
Har ni någonsin varit med om att någon snackat skit om en, huggit en i ryggen - och sen fått höra att det var ens eget fel? Varför gör man ens så? Tror man på det själv liksom, att man VILL att någon ska snacka skit om en? Det känns ju urdumt. Det är nog lika dumt som uttrycket "Är man med i leken, får man leken tåla" när det gäller sånnahär grejer. Typ som, tex, har man en stor blogg får man räkna med dryga kommentarer och haters. Fast ne. Samma sak här, bara för att man lever, gör misstag och säger fel saker ibland (som en normalt fungerande människa).. då får man räkna med att få ord slängda bakom sin rygg, att folk snackar om det och  du nu har gått från att tappa ett ägg i backen, till att slakta 10 dussin kycklingar. 
 
Men.. det ska man väl ändå inte behöva vara beredd på? Jag tycker inte det känns helt okej. Det ÄR inte okej! Har man missuppfattat nånting, spridit sin version av en historia och fått någon att framstå som skit, och är fullt medveten om det... då får man fan man up och erkänna det, be om URSÄKT. Och har man råkat göra ett litet misstag ska man inte heller behöva vara rädd för att alla, nästa dag, ska veta om det.
we❤it
 
Har man spridit ett rykte, fått folk att se ner på någon eller betett sig riktigt illa - då ska man fan stå för det! Man ska inte snacka om saker man inte vet, det är lågt.. men i mina ögon är det ännu lägre att skylla ifrån sig, eller inte acceptera och erkänna sitt misstag! 
 
Det kommer slå tillbaka (alla har skellet i garderoben), oavsett om man tar på sig det skit man slängt runt sig, eller inte. Ja, man kommer få skit tillbaka om man erkänner och kliver fram, så enkelt är det. Men är man så jädra dum så får man ta det! Det enklaste man kan göra är väl att bara låta bli att slänga skit bakom folks ryggar? Eller? Jag vet inte.. kanske är jag helt borta?
 
 
Och OM du såååå måste berätta om någonting du hört från någon som hörde från den.. berätta det inte som om det vore fakta. Det du kan göra är att åtmindstonde säga "Jag hörde det bara i andrahand..." eller "jag vet inte ens om det är sant..."
För jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag avskyr skvaller. Det är lite kul att höra snask om andra människor, men jag tror definitivt inte på allt jag hör! Snacka inte skit helt enkelt!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback