Loppan

Aaaah alltså det var ju så mysigt igår! Är det något jag saknar är det rediga uteritter! Ekeby har ju slingan, och stavs-slingan.. men jag vet verkligen inte om det finns några bra skogs-stigar o rida på. Det blir så tråkigt attbara rida runt runt runt liksom.
 
 
Men ja, Loppan! Hon va så glad o duktig, vi "hoppade" över en liten nedfallen gran och hon skuttade iväg i galopp efter den, skitsöt! Och alltid med sina yttepytte små öron spetsade ^^
Det roligaste var dock på en galoppsträcka, där det är många svängar.. där vet jag att Malin brukar öva galoppombyten, och det vet även Looisa. Så hon bytte glatt till höger galopp i första svängen, för den har hon ju lättare för. Då bytte jag tillbaka till vänster galopp i nästa sväng, för det var ju vänster jag hade fattat och i vänster skulle hon gå :P Och så höll vi på sådär, hon bytte och jag bytte tillbaka.. haha typ satt o skratta, det var ju inte dom vackraste bytena men kul vare iaf xP
 
Så otroligt mysig ponny häst (hahaha hon e så liten!!), tur för Malin att jag inte hade tid att kidnappa henne igår ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback