3 ridpass

Hahahah va nära på att flyga av Loppan idag! Och tog lite tjockabomsprång när jag la till skänkeln i galoppen. Skäll fick och redigt och sen skötte hon sig xP Var sjukt fin mot slutet! Slappnade av, trampade på ordentligt osv i sista skritten påväg tillbaka till stallet! Även sista galoppen var sjuuukt fin, jag använde benen och fick ihop henne riktigt härligt, satt o njöt :D I traven lekte hon "Surikat" som Malin så fint kallar det :) Gillar att hon avslutade typ min varenda mening när jag skulle berätta hur det gått. Det blir väl så när man känner sin knashäst ordentligt :P
Trots lite små regn/snö (?) och kallt så var det en mysig uteritt! Loppan är så go, är egentligen mer en valack-person.. Verkar dock ha en grej för ston med namn på M (Morris, Meja, MP, Mistel.. haha) 
 
Frasse var spänd och stressad, men höll sig i skinnet ändå och sprang aldrig riktigt ifrån mig. Försökte jobba mycket skritt och lösgörande, det funkade dock inte lika bra! Satt liksom fast i vänstervarvet, extremt. Massa serpentiner, volter och skänkelvikningar, och endast yttepyttelite bättre. DET är jobbigt! 
Bild lånad från Sandra
 
Och sitst men inte minst idag var ju hopplektionen.. gick väl inte så överdrivet bra om jag får säga det själv. Antingen tänker jag för mycket, eller så tänker jag inte alls. Vet typ knappt vad jag håller på med, vill ha kontroll för annars blir jag osäker, men då stör jag för mycket. 
Skulle nog behöva hoppa någon annan häst någon gång, få känna på ett annat tänk o ridning än det jag får på Z. För självförtroendet ligger nere vid fotknölarna just nu. Jag gillar det inte alls.
Första rundan när det var lägre (lxm typ 60cm) så kändes det väldigt bra, men när det blev typ 70-80 så gick det åt helvete. I höstas efter lokalhoppningen kändes det som att jag skulle kunna tävla 1m, för det kändes sjukt bra då. Inte nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback