Totalvändning!

Morgonen började katastrof och var ett tag nära på att vilja skänka bort valpen till första bästa. Dock gjorde jag ju inte det, utan tog ett andetag, drog på mig ridkläderna och överlät lilla monstret till min bror. Det där med att åka till stallet när man vaknat på fel sida, kan gå åt både hållen. Antingen sitter man och svär, eller så kan man inte sluta le. 
 
Idag var en sån dag jag avslutade passet med ett stort leende!
Körde på utebanan, mycket galopp och Exet kändes riiiktigt fräsch efter ett tag. Efter den långa skrittpausen (var ju galet varmt idag också!.. klagar inte dock.) så skuttade jag lite över en upphöjd bom som stod på banan.
Och det blev några riktigt bra språng, åt båda varven. Hoppade på volt med mellan-höjden på sockerbitarna först. Men dom sista 4 sprången höjde vi upp, och shiit vad kul det var! Inget tvek, lite tokiga språng på en tokglad pålle. Haha alltså många klappar efter! Han höll liksom galoppen, dock med kors ibland, men kunde rätta till det vid tillfällen. Alltså DEN HÄSTEN! Vad han utvecklas konstant :D
 
Nu är jag hemkommen från en dressyrlektion och jag är bara GLAD! skriver om den senare. Nu - en dusch. 
Bjuder på en film från i våras när vi hoppade lite. Var noga på att kolla steget han gör med vänsterfram, direkt efter hindret.. haha vad är det för teknik? xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback