Gaaah dör stolthets döden.

Inte nog med att vi hoppade idag, utan ett enda stopp.. utan som några kanske läst under redan - han gjorde ett klockrent galoppombyte. Kan man bli annat än stolt? Fina bästa lilla ridtravarn<3
 
Var inte så mycket hoppa egentligen kanske, galopperade över lite upphöjda bommar först, några gånger förvånadsvärt bra, några gånger kaos (!!).. men han galopperade fint även fast han sprattlar så mycket med benen över bommarna :P
 
Sen så red vi på ett räcke som stod snett igenom, i vänster galopp. Gjorde mycket i vänster, just för att det är hans svaga. Nu är det slut på bekvämligheterna, inte sitta och glida runt genom att göra det som är enkelt :) Men ah, några riktigt bra språng där med, men några där han endast hoppade på fart och inte lät mig påverka någonting. Men när han blir så mot hindret så vill jag ändå inte störa honom för mycket, då det lätt blir så att han istället stannar alt kraschar hindret. Så nu i början vill jag bara att han ska hoppa utan tvek, vilket han gjorde idag :)
 
Och som att jag inte vore stolt nog efter ridpasset så kommer jag hem, aktiverar valpen lite genom att börja träna på ligg, ordentligt.. och efter ytterst få försök klarar han det klockrent. Det var samma sak med sitt och high5. Tror ibland han är lite för smart... dock motbevisar han det när han är allt för korkad! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback