Ett andetag sen börjar vi om.

Att jag ens lever idag är nog ett under i sig, visserligen känner jag mig rätt död, men klockan är ju inte mer än halv 9 (tur att man inte går i skolan/jobbar). Två ridpass en dag då man knappt är pigg nog att ligga stilla, det är inte att rekomendera. Men envis som man är.
 
Exet fick bara gå 30min på volten idag.. för redan efter uppvärmningsgaloppen var jag genomsvettig och helt (!) slut. Men han gick ändå så pass bra att det inte gjorde något, med tanke på hur lite jag klarade av att kräva dvs. I nuläget minns jag nog helt ärligt inte ens vad vi gjorde, huvudet är inte med mig ännu.. faaaast, jag minns att vi galopperade på spåret, i båda varven. Wääh där var jag stolt! ^^
 
Gårdagens andra pass var ju då hopplektion på Zetra. Fina underbara Z, det är någonting som inte känns helt rätt. Han var DYNGSUR efter passet innan, vilket betyder en trött häst, vilket i sig betyder tjurig. Och det där han har börjat med, att backa, slänga sig och igår tom ställa sig lite? Det är någonting som stör honom. :(
Men jag är ändå rätt nöjd trots omständigheterna, galoppen är trevlig på honom just nu, och jag känner att jag själv blivit lite mer.. följsam (?) över "hindrena".
Första övningen, upphöjd bom på volt, gick endast ok. Han drog på lite i galoppen och jag fick inte tillbaka honom, vilket resutlerade i några tokiga språng. Men även några väldigt bra. När han blir sådär på, och jag inte har all min kraft att ge, så blir det lätt lite pannkaka!
Andra övningen, trav in i studs (2 hinder), gick katastorf. NOLL bjudning what so ever. Han gick för fort men sög inte i hindret, att vi ens kom igenom var nog mer tur än skicklighet. Jag fick inte igenom halvhalter och tveket som sitter i mitt bakhuvud förvärrade bara. Nej, att komma i trav mot hinder är inte våran grej alls. 
Sista övningen, galopp in i studs (4 hinder), BAM där snackar vi att vi tog oss tillbaka. Hyffsat lugn inpå, rakt, och flyt genom hela studsen. Jag var mjuk och följsam och Z tog sig igenom gallant. Är det någonting han kan den där så är det att hoppa studs (dvs när jag inte rider katastrofalt) :) Så ja, att avsluta ridpasset på topp kändes iaf jädrigt bra :D
 
När den här hästen hoppar, när vi sammarbeter som ett team. DÅ älskar jag verkligen att sitta på hans rygg!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Han ställde sig lite gran för mig med i fredags :/

Svar: Hoppas dom upptäcker vad som är på tok, för han är ju inte sig själv :(
Marie Krüger

2013-08-27 @ 16:40:56
Postat av: Jennifer

Ja det får vi hoppas 😕😐

2013-08-27 @ 20:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback