Catch High

Som jag tidigare skrev så red jag en av ridskolans nya hästar idag, Calle. Tror det var första lektionen för honom, och att han hade vilat en vecka.. men alltså, WOW. Den hästen alltså, så otroligt trevlig att sitta på när man hittar rätt ridning. Man var tvungen att tänka ordentligt vad man gjorde helatiden, men kunde samtidigt njuta en del när man kom åt honom rätt. 
 
Väldigt välriden kille det där, blev jag för stum och lite hård i handen så drog han på som fan.. märkte verkligen skillnad när jag satte mig tillbaka och lättade lite i handen, då kom stödet fint. Vet inte riktigt vad jag ska säga, men kändes som att vi klickade ändå, treeevligt var det att rida på han :) Vi galopperade inte idag dock, men åh vad jag ville göra det. Kan tänka mig att han har ball galopp! 
 
Sa till Monica att jag gärna (!!) rider honom igen, och hon sa att hon skulle prata med Lotta. LÄTT att jag kan se mig själv dansa runt på dressyrbanan med honom, rida in mig på han och glänsa tillsammans. Det skulle jag älska!! Alltså shieet, hoppas jag får rida honom mer! :D
 
Bildkälla 1 / Bildkälla 2
Har inga bra bilder på han, men hittade dom här när jag googlade honom. Hoppas ok att jag lånade?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback