Besökarkåta länkhetsare

Jag brukar inte lägga mig i så mkt av vad andra skriver på bloggar/ kommenterar i inlägg. Ibland så kanske jag skriver ngt litet, men inte ofta.. tycker att det är så onödigt då många misstolkar, vänder taggarna utåt.. och jag vinner ingenting på att folk ska börja hata för att jag delar MIN åsikt.

Häromdagen kunde jag dock inte låta bli alls. Det var på en häst- "skvaller"blogg, där dom berättade att en stackars tjejs ponny (troligtvis ngn bloggponny) hade fått galoppera vidare. Jag kikade endast in i kommentarsfältet för att jag kände igen ponnyn, men inte ägaren.. ah, whatev, det var inte det som var grejen.

På den här skvallerbloggen så skriver dom oftast upp vem som tipsat om det här (ifall tipsaren vill dvs), men hade väl missat det. Varav tipsaren skriver ngt i stil med att det är respektlöst att dom inte länkat henne..

HALLÅ?! Det respektlösa är väl att hetsa länk i ett inlägg där man får veta att ngn stackare förlorat sin vän. Alltså, inget hat emot henne eller så, men shit vilken opassande kommentar! Jag kunde inte låta bli att svara just det.

Som jag också skrev, livet handlar INTE om att man inte får 100 besökare extra, idag, för att den stora bloggen inte länkar som dom brukar.

Jag förstår, det är svårt att få besökare, men att vara så besökarkåt att man hetsar länkar från större bloggar..? Eller skriver på "kändare" människors instagram att, om du följer mig, då rackarns, då följer jag dig!

Och jag tycker inte man kan skylla på att många är unga och inte förstår bättre.. För det är så många som inte är särskilt unga och borde tänka längre än att man inte vinner så mkt på att tigga besökare/ följare.

Rörigt inlägg, men jag ville bara säga det. Har du en bra blogg, och du gör VETTIG reklam för den, så lovar jag. Besökare kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback