Lite sliten bara

3 dagar i rad har jag gått upp sjukt tidigt, och hållt igång hela dagen.. inte ätit ordentligt eller bra.. och detta har slitit på mig som fan känner jag. Nu vaknade jag upp här i soffan, fortfarande så sjukt trött men lite mer redo att möta dagen.
 
Igårkväll red jag iaf både Exet och Hedda.
Exet reds på utevolten, som börjar bli ganska bra.. lerig dock, inte konstigt när det regnat så mycket! I traven så la jag 6 volter längst spåret, som bytte varv helatiden. Tänk er som 8volter fast i en kedja.. Aja, dom gick bra, han stretade inte emot eller någont sånt. Riktigt mjuk i munnen och bra frammåt! Är otroligt nöjd med honom, han var så duktig så :) Nästa vecka börjar jag nog jobba med galoppen! 
 
Hedda reds på samma vis på utevolten, dock i skritt endast dåra. Ville att hon ist för att ta korta steg, krulla ihop halsen och fiffla med bettet. Hon började ju spänd, men efter ett tag trampade hon faktiskt på lite mer bakifrån och tog lite stöd i bettet. Hon krullade ju såklart ihops sig ändå, men med lite mer spänst och utan att hålla på med bettet :)
 
Hedda heter egentligen Hedda Zet och är ett ridtravar-sto på 12 år som står i samma stall som Exet, som jag ska hjälpa till att sätta igång, då hon varit avställd ett tag. Det ska bli kul och en bra erfarenhet att sätta igång en häst man inte känner från början. Det är därför jag kallade det för "ett litet projekt" då det ändå inte är något man bara gör lite sådär :P 
Ska se ifall jag kan få någon att filma lite en gång i veckan eller så, så man sen kan klippa ihop filmerna.. vore inte det kul att se sen? :)
Ska bli spännande, fux-ston har ju ett rykte över sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback