Fokuserad och målmedveten

Snart är det dags för semifinal i stockholmscupen, och jag är så extremt taggad! Min fokus ska vara på topp, jag ska rida varenda steg och tänka varenda rörelse. Det här kan vara Mistels sista sthlmscup, för nu tror jag hon pensioneras ifrån det på riktigt.. tanten är ju hela 22 år nu! Men vi får väl se :)
 
Det jag ville säga egentligen är - man måste träna för att utvecklas! Man måste hitta sina fel i ridningen och nöta tills det sitter! Det är därför jag ska rida Mistel 3 gånger nu innan semifinalen, för jag tänker göra allt jag kan för laget liksom!
 
Men det är ju såhär också, hur ska man kunna utvecklas på tävlingsbanan om man aldrig tävlar? För det finns ju dom som sitter och nötar på träningar, sen tävlar dom en gång och förstår inte varför det inte gick på tävlingen. Sen sitter och fortsätter nöta på träningarna, men tävlar aldrig för att man inte tror att man är redo. Allt handlar ju om tajming på tävlingsbanan, rutin och kunskapen att hålla fokuset. Går du in på banan osäker, lite för nervös och ovan på tävlingsbanan.. då är det lätt att tappa fokusen! 
 
Och nä, klubbdressyr kanske inte är så kul.. pay&ride kanske inte heller är så kul. MEN - se det som träning. Träna på att tävla! Personligen så är jag med på klubbtävlingar så ofta jag kan, för jag vet att det behövs.. Det håller mig motiverad och sen när jag går in på banan på sthlmscupen så känner jag mig stensäker. Oavsett om hästen jag rider inte går 100%, för eftersom jag är trygg på banan, programmet och allt sånt, så kan jag fokusera mer på hästens form. Win!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback