Dagens 4 ridpass

Först ut idag var Hedda, 40-50 min skritt i ridhuset. Var väl lite som dom tidigare gångerna, fast det går ju ändå bättre och bättre imo. Dock spänd idag, gnäggade helatiden, och pigg då hon stått inne hela dagen (skoddes + kaosväder). Nådde en punkt där hon tyckte jag var så jobbig, och så tråkig.. hon ville ju faktiskt trava sa hon tydligt.
Så hon började tjura och ville inte riktigt som jag, så vi kompromissade med en kort paus, och sen på't igen. Hon tyckte fortfarande inte det var helt okej, men den här gången skulle vi göra som jag ville. Med lite tjöt och mycket beröm när hon började lyssna så vände det och gick riktigt bra. Slutade när hon var avslappnad och frustade jättemycket :)
Bilder lånade från Malin
 
Exet reds barbacka i ridhuset i ca 30 min, bara fick röra på sig lite. Skulle ju egentligen longera men det var ju så taskigt väder! Är dock glad för det, för Exet gick sååå fint! :D Han var verkligen lugn och det kändes harmonisk! Otroligt trevlig.
X är ju otroligt tjock just nu, så sadeln ligger inte helt 100% bra, troligtvis därför han kändes så trevlig idag :) Lite mer barbacka tills magen är mindre!
 
Dressyrlektionen på Zetra var lite halvdann.. började bra, blev mindre bra i mitten och slutade väldigt bra! I vänstergaloppen får jag blackout när han drar på, och vi blir oense, jag tar tag i tygeln och han sänker ryggen.. måste tänka mer! I sista galoppen, höger, så kändes det  sjuukt bra! Där red jag ändå riktigt ordentligt :) Så satt av nöjd sen iaf! 
 
Sist ut idag var det ridlektion (red ist för mamma) på Flyer, som jag aldrig suttit på förut. Och dom skulle "hoppa" i den gruppen också, lite kul att hoppa ngn annan än stora Z :) Fly var iaf supertrevlig att rida på, drog upp huvudet ibland sådär, men kändes ändå rolig att rida på. Han hoppade väldigt mjukt och ärligt, skön galopp och var kul att rida en häst som inte blir stark och på i anridningen mot hinder :P
Skulle absolut kunna tänka mig att rida Flyer mer, tror han kan vara otroligt fin när man ridit sig in på honom lite mer :) Det där med att han är svårtrensad skulle jag dock kunna slippa ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback