Vila i frid

För ett år sedan skapade jag den här bloggen. Samma dag tävlade jag en otrolig liten ponny vid namn MP Girl, och vi vann den klubbdressyren med 69%. 
 
För 9 månader sen red jag henne för sista gången, någonting jag inte visste då. Det ridpasset kommer jag aldrig glömma, den känslan jag hade. Det var det bästa passet på MP, sen jag började rida henne den hösten, det kändes som att allt bara stämde. 
 
Jag minns vad jag skrev, när jag började rida MP, om henne. Jag hade inte upplevt någon stor personlighet hos henne då. Detta var dock någonting som ändrades väldigt drastiskt när jag lärt känna denna ponny lite närmre. Och trots lårkakan hon gett mig, och dom gånger hon hotat att sparka, så blev jag fast för den där lilla new forest flickan. Jag lärde mig mycket på henne och har, trots endast en kort tid, mycket att tacka för! 
 
Dom senaste månaderna när hon stått där i boxen, har jag ofta tagit mig tiden att stå och prata med henne. Med spetsade öron och den nyfikna mulen som nosade överallt. Hur hon tyckte om att bli kliad på pannan. Det kommer vara tomt nu, idag, när jag åker till blåkulla. Kommer sakna henne så extremt jäkla mycket! 
 
I måndags när jag hälsade på dig, var jag beredd på att det skulle bli sista gången.. det fanns liksom i bakhuvudet, och jag visste att du skulle åka, men hag ville ändå inte inse det. Och det känns fortfarande inte verkligt. Men något man nu inser är hur mycket en häst kan betyda, även om det inte är ens egen.
 
Fina ponny, fina fina flicka! Du var speciell, men jag älskade dig för det!
 
Vila i frid MP Girl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback