usch

Det kändes så jäkla bra i början han var mjuk och lugn, men sen så slog något slint och Exet slutade lyssna. Verkligen stängde av. 
 
Jag trodde det var för att han blev stressad när så många saker hände i ridhuset. Sadelprovning, westernhäst som var överallt (kändes som det), ridlektion över halva ridhuset och hästar som gick och kom.. så jag gav upp att få honom att lyssna och gick ut. Dock vart det värre.
Ute sprang han bara och höll tag i bettet, och jag tappade tålamodet lite. Skrittade på långa tyglar rätt länge, gav det en ny chans och det funkade ett tag. Sen stängde han av och sprang igen. Då gav jag upp, hoppade av och gick ett varv runt travbanan. 
 
Red väldigt länge ändå.. Ville verkligen inte ge upp, men jag kände att det inte fanns någon chans och inget jag gjorde skulle få honom gå som i början. Han hade bestämt sig och idag var hans vilja tusen gånger starkare än min. Det var bara att hoppa av och hoppas på att han bara var på dåligt humör idag!
 
Mupphäst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback