20 Oktober

Satan vad jag lägntar tills Stockholmscupen börjar igen, det är lite mindre än 2 månader kvar. Jag tycker om att tävla sånnadär utbytestävlingar, det är sjukt lärorikt.
 
Först och främst när man får tävla hästar man aldrig ridit förut och bara får se en halvtimme innan, men dess vanliga ryttare. Det är riktigt spännande och man måste verkligen som ryttare ha hög ridbarhet för att kunna anpassa sig till hästen. (Det är Eckers som använde uttrycket hög ridbarhet, vilket man vanligtvis använder för att beskriva hästar... men hon sa det till mig förra lektionen när vi skulle säga bra/dåliga sidor. Det var iaf kul att höra ^^)

Trinity, som jag red på Enskede. En häst jag verkligen trivdes på!
 
Och sen det där man får tävla en häst på hemmaplan, och få se hur "sin" häst går med andra ryttaren. Jag hade inte ridit Mistel mycket alls i våras, men jag hittade henne riktigt bra, vi funkar bra tillsammans på tävlingsbanan (i.m.o) vilket också märktes på poängen. Det syntes även när den andra ryttaren red att dom överskattat henne, hon gör ingenting gratis den där damen! 
 
I alla fall.. snart börjar det. Första matchen är borta, den 20 oktober, och veckan där efter är den en hemma. Tanken är väl att jag ska rida Petter på hemmaplan, ännu en häst jag inte ridit mycket. Mistel är för gammal för stockholmscupen! Men ja, ska verkligen göra mitt bästa på Petter! Hoppas på att får rida många matcher, helst bortamatcher!... Även om det oftast är jag som rider hästen ingen annan vill ha xP

Petter är rätt cool liksom! Det här var ett år sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback