Migrän

Har ridit tre hästar idag, och är rätt nöjd ändå.. även om alla inte var så lyckade..
 
Började med att stressa ute hos Exet idag, tidsoptimist som jag är. Eller ja, jag är rätt optimistisk över hur lång tid det kommer ta i stallet, tills jag är där. Då vill jag vara klar med marginal så stressar galet då. Men ja, det blev endast ett pass på ca 30 minuter, men han kändes lugn och trevlig så gjorde inte så mycket. Lite seg, och hade inga sporrar, men lyssnade ändå tyckte jag.
 
Red tillsammans med Jenny, vi skrittade fram och snackade mycket.. hon hade visst flörtat in mig som fotograf till delägaren av ridskolefoto, haha vi får väl se vart de leder ;D Ne men pratade, satte sen igång och han var trevlig idag. högergaloppen kändes bra, vänster lät jag honom rulla på mer, med fokus att hålla igång den utan att tappa bakbenen. Gick bättre mot slutet :) 
 
----------------
 
Frasse var knäpp som vanligt, men stundtals gick han riktigt bra ändå! Var galet trött men ändå rätt nöjd efter lektionen. I traven var han ändå rätt lugn, det var bara galoppen som var wroooom. Haha!
 
Och när jag väl skulle rida Zetra hade jag ingen energi kvar! Fick migrän innan jag satte upp, och han hade ett sår på läppen (ingenting han stördes av) och jag tyckte så synd om han så jag vågade först inte rida ordentligt.. och sen när vi började hoppas så var jag så feg. Och jag hade ingen kontroll på kroppen så ah. Jag red skitdåligt, men han hoppade ändå bra tyckte jag. Jag var bara värdelös... stackars häst!!!
 
Men Exet var iaf duuuuuktig, gjorde min dag<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback