Drogad häst

Har varit med Sussie (ridlärare på blåkulla) till Stavskliniken med hennes 2åring. Monica tipsade om mig efter att jag följt med henne och hämtat Billie :) Så 9 imorse hämtade hon upp mig för att sen hämta hästen och vidare mot Stavskliniken. Dom skulle köra ultraljud på hennes bakben då hon i maj fick en skada på den djupa böjsenan (?) och nu skulle kolla om det läkt fint osv :)'

Sussies häst är dock väldigt känslig om bakbenen och har kickat mot en veterinär en gång, bjöd på en lårkaka.. Så hästen (minns inte namnet) fick lugnande för att inte riskera några kickar, även om hon sen i maj har blivit snällare med bakbenen :)

Så när det lugnande började värka så hade jag ett stort hästhuvud tryckt mot mig. Stod och kliade henne lite på mulen samtidigt som jag höll i henne. När hon va som mest drogad stod hon verkligen o lutade nosryggen längst mitt ben :P Blev lite tungt efter ett tag ^^

Nu är jag iaf hemma. Fick även 200kr för att jag hjälpte till, mottogs tacksamt! Även om jag hade ställt upp gratis.. men pengar är det ont om just nu så man klagar ju inte ;)


Kommentarer
Postat av: Nora

Haha, söt bild på lilla trötta Tatzy (<3 )! HAHA!! XD sötisen<3

Svar: Ja det var så hon hette ^^ Tur att ens läsare har mer koll än en själv ;D
Marie Krüger

2012-10-09 @ 19:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback