Change something!

Jag tänker inte sitta och vänta, titta på och hoppas att löser sig längre. Samtidigt som det är bra att tänka "allt löser sig" så kan det vara lite farligt. Det är bra att hålla hoppet uppe, se en ljus framtid och vara positiv.. men vissa klarar inte av det uttrycket. De gräver ner sig själva i princip, och tar uttrycket för seriöst.  
 
Ja, allt brukar lösa sig tillslut, men INTE utan att man själv ger sig fan på det. 

Jag säger alltid att allting löser sig, och tyvärr så grävde jag ner mig lite mycket i det förut.. men jag tog tummen ur röven och nu står jag här med TVÅ extrajobb. Dessutom har jag börjat rida mer i veckan, precis som jag velat länge. Det finns fortfarande delar av mitt liv som saknas för att jag ska känna mig tillfredställd och lycklig. Det finns även dom som sätter käppar i mina hjul, ofta. Dom som drar ner mitt humör, gör mig arg och irriterad eller bara allmän förstör.

Jag är nöjd med hur det är för mig nu, innom ridningen och medd jobb, det funkar just nu och jag mår bra. Men jag lägntar  efter ett fast jobb på vardagarna och en egen häst att åka till varje dag och göra precis som jag vill med. Sen finns det andra faktorer jag saknar. Jag saknar mina vänner, jag träffar dom inte alls så mycket som jag skulle önska, men jag försöker. Jag saknar att ha en varierad vardag, jag vill att det ska hända saker, olika saker, varje dag... och jag saknar att ha någon att sova med.

Men allt tar sin tid, och allting löser sig. Det jag kan göra är att se till att allt löser sig och ta tag i saker med mina egna händer. För jag vill må bra och vara extremt nöjd med mitt liv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback