Besattheten går för långt.

Nu när jag lyssnar på nrj varje dag, halva dagen, så märker jag verkligen av besattheten bland unga tjejer. Snackar såklart om deras besatthet i pojkband och andra pojkaktiga kändisar. Svenska unga tjejer är verkligen mästare på att hooka upp sig på dom.
 
Jag förstår att dom älskar deras musik, lyssnar på deras låtar hela dagarna, tycker dom är snygga och går på konserter.. men när det går så långt att dom skulle kunna dö för denna artist? Jag menar, kom igen. 
 
Det var en tjej som sa, på nrj, att hon skulle kunna offra sin familj för att få träffa 1D. Va? Seriöst?
 
Och dom fansen som älskar dom så mycket, drömmer om att få gifta sig med Justin bäver eller han den där Nial (?) från 1D. Tror tjejerna att dom har en chans på dom där, kanske att killarna ska falla för dom för att dom råkar hänga utanför deras inspelningsstudio i flera timmar och KANSKE få en glimt av dom. Kom igen, vakna.
 
Det är jätte bra att ha drömmar och önskan, men ibland kommer det gå för långt. 12 åriga flickor som lever för pojkarna, skulle dö för pojkarna och skulle slå ner alla i ens väg om dom råkade få syn på dom på gatan. Helt sjukt.
 
Känns nästan som att denna besatthet ligger på gränsen till stalking eller nått. Läskigt.
 
Haha min gamla klasskompis la upp den här på fb för ett tag sen. Skrattade lite (mycket) när jag såg den! xD
 
Är även jäkligt trött på alla jäkla grejer om bäver och 1D, 1to5 eller fan alla band heter. Behöver liksom inte veta allt om dom, hur mycket alla säger att dom älskar dom osv osv. Är trött på det. Och tjater och gnället om hur dom vill ha likebacks, eller retweets, eller en kram när dom är i sthlm. ÅH TYST INNAN JAG BLOCKAR ER ALLIHOPA.
 
Kan ju tala om att jag aldrig haft den besattheten i någon artist eller kändis förut. Finns dom jag tycker är jäkligt snygga, dom man inte skulle ha något emot att ha för sig själv, och dom som bara är allmänt bra. Men jag skulle aldrig göra något sånt. Det finns faktiskt gränser.. något jag hoppas dessa tjejer kommer lära sig och inse när dom mognar till och växer upp.
 
Det finns verkliga pojkar, dom som finns i ditt riktiga liv, som säkert skulle göra allt för det uppmärksamheten dessa fantasier får. Blir inte så blinda i pojkbanden så att ni missar dom som faktiskt finns där i ditt liv!
 
Det spårade lite här... men ni fattar kanske vad jag ville komma fram till? Besattheten är för stor och blir bara värre och värre. Hmmpf.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu känner jag att jag måste tillägga lite här. Dom flesta är inte så besatta att dom skulle dö för dom. Att drömma om dom, Is that wrong? Det är ju som om du drömmer en mardröm om en människa liksom. När ett band att gjort ens liv gladare så blir man lätt besatt.

Känner mig lite träffad med 1D och One2five, men jag gillar den musiken och det skulle vara kul att träffa dom? Du skulle säkert tänka så om din favoritartist.

Svar: Jag respekterar dom som gillar banden och vill träffa dom osv.. och jag snackar liksom inte om alla deras fans.. utan det finns verkligen dom som går för långt. Dom som bygger sitt liv runt dessa människor, det är inte hälsosamt! Att du som fan inte ser denna besatthet kanske jag kan förstå, men vi som är utanför och ser på, det är helt galet i mina ögon.

Som sagt, jag snackade inte om ALLA deras fans, och om du hade läst ordentligen hade du även läst "Det är jätte bra att ha drömmar och önskan, men ibland kommer det gå för långt."

Ja jag skulle verkligen vilja träffa mitt favoritband Kent irl, och inte bara se dom på scen.. men som tjejerna som ringer in till nrj och säger att 1D betyder mer än allt annat på jorden för dom? Det skulle jag inte göra.. oavsett hur mycket deras musik har hjälpt mig (och det är MYCKET). Dom är ett band, som skriver bra musik som får mig att må bra. Dom är grymma på vad dom gör och har stor respekt för Kent.. men som sagt, det finns faktiskt gränser och jag tror inte alla ser dom..
Marie Krüger

2012-10-31 @ 09:04:58
Postat av: Anonym

Fast kom igen, såklart dom överdriver. Visst, vissa kanske hänger upp sig lite väl mycket på ett band men när man säger att man skulle offra sin familj för att få träffa 1D så är man uppenbarligen 1. Inte helt seriös 2. Har psykiska problem, nåt helt annat än vad du tar upp i ditt gnällande 3. Jävligt keffa familjeförhållanden.
Jag gillar inte alls dessa band och jag har inte mycket till övers för deras fans, men dom är ganska lätt att bara strunta i istället för att gnälla obefogat om dom, du har säkert också varit lite besatt av någonting även om det kanske inte var just ett pojkband.

Svar: Om du tycker det är obefogat gnäll behöver du inte läsa :) Jag står iaf för vad jag tycker! Frågan är dock om du står för din kommentar fru/herr anonym? :) Puss.
Marie Krüger

2012-10-31 @ 22:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback