Att le gör dig lycklig.

Ojoj va planer ändras titt som tätt! Var påväg till skolan med min dator, för att Stephan (min lärare) skulle kolla vad som var för fel på mitt Alienskin (ett program).. och så öppnar jag datorn bara för att kontrollera, och nu helt plötsligt funkar det igen! 
 
Så jag är hemma ett tag till, innan jag åker in mot stan för att hämta min lön (mmh, äntligen lite pengar<3)... Tillsvidare - Knäckemacka och Top Model 16! Mumma.
 
Det här kommer inte ens bli hälften så bra dag som igår.. men ska försöka hålla uppe humöret iaf!
 

 
Visste ni att om man ler, även om man inte är glad, så skickar man budskap till hjärnan att man är lycklig. Det är ett bra tips om man känner sig nere, sätt en penna i munnen så att du tvingas le, då producerar kroppen endorfin, ett hormon som  gör oss lyckliga. Så att dra på sig ett fejk leende när man går utanför dörren kommer faktiskt hjälpa dig ta dig igenom dagen och må lite bra. Detta finns det forskning på, och jag kan själv påpeka att det verkligen hjälper!
 
Sålänge jag ler så tänker jag inte på det som drar ner mig, som gör mig ledsen. Det var så skönt igår när jag träffade Fell, för jag skrattade och var glad trots omständigheterna.. och även om vi pratade om det, så vart jag inte ledsen på grund av det.
 
Så glöm inte det, lyckliga som olyckliga - GLÖM INTE BORT ATT LE! Allting blir bättre av att le.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback