Återhämtning på bästa sätt.

En lång avslappnande dag i stallet, det jag behövde! Känner mig lite mer mig. Lite helare. För stunden.
 
Började med att mocka, fixa mat och allt annat nödvändigt... Sen så blev det en uteritt på Wicky. Va riktigt mysigt, och hon skötte sig bra trots att hon vilat två dar :) Trodde hon skulle vara "spändare" men det var inga problem alls! Haha vilken skillnad det är, jag är inte alls van med att behöva trycka på och smacka lite för att rejsa på raksträckan.. Med Exet behöver jag bara släppa lite på tyglarna och trycka till en gång med benen, och då går det foooort. 
Men det är mysigt att rida ut och slippa dragkampen! (även om Exet har blivit bättre nu)

Exet fick gå i ridhuset, men det gick åt helvete. Han var stel, stark och tappade takten helatiden i traven, oavsett hur mycket jag försökte hjälpa och rätta till. Kämpade ett tag, gjorde öppna i skritt och när han mjuknade lite så travade jag av. Hade inte kraften idag att jobba loss honom, får ta det i veckan ist. 
 
Sjukanmälde mig från Viper idag, då jag faktiskt inte mått så bra.. dock kan man ju inte sjukanmäla sig från stallet, men det var lite uppfriskande att vara där. Mysa med goshästar och slappna av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback