Alla vill ha kakor men ingen orkar baka.

Jag tycker det är så otroligt tråkigt med folk som inte engagerar sig, dom förväntar bara att få saker serverade, utan att jobba för det.
 
På Blåkulla har vi ponnycup lag, stockholmscup lag, vi har utbytestävling mot ett lag i norrköping, bra lokala tävlingar, klubbtävlingar och blåbärstävlingar. Och så många får chanserna att vara med i dessa lag, få vara med och tävla dom fina hästarna som finns på Blåkulla. Men är alla villiga att ställa upp för klubben, för ridskolan, när de behövs?
 
Barnen vill så gärna vara med i lagen, föräldrarna som tycker deras barn är världsbäst förväntar sig att ungarna ska ha en plats i laget. Men så ofta på klubbtävlingar är det många föräldrar som bara lämnar av barnen och åker, även om det är obligatoriskt när barnen är under 18 att ha ansvarig vuxen med sig. 
 
Och NU, när det är lokalhoppning på Blåkulla, för storhäst.. och dessa ponnybarn inte ska tävla, nej, då tänker då inte dom eller föräldrarna engagera sig alls. Hur kul är det då att anordna tävlingar på Blåkulla om folk inte tänker lyfta lillfingret?
 
JAG tävlar inte ponny längre, MEN jag tycker det är en självklarhet att vara med och hjälpa till på ponny-lokala iaf. Så varför kan inte dom som tävlar ponnytävlingarna hjälpa till nu när vi ska tävla storhäst? 
 
Nu hoppas jag verkligen att det ändå kommer lite folk som kan vara funktionärer imorgon. Det sista jag vill behöva göra är att springa runt och hjälpa till innan jag själv startar imorgon. Det är liksom reklam för ridskolan, dom här tävlingarna. Och vi har jäkligt bra tävlingar på Blåkulla, MEN funktionärerna behövs för att det ska funka. 
 
 
Jag vill, mitt i allt det bittra, ge en eloge till alla eldsjälar som ändå finns på klubben. Dom som är med på varje tävling och hjälper till, dom vars barn fortfarande tävlar blåbärstävlingar. Dom som går den extra milen, tycker det är kul och visar ett jädra engagemang. NI gör klubben så jäkla bra!
 
Till alla andra, som bara vill ha och käka kakor, men inte orkar baka (metafor).. tänk på hur mycket klubben och ridskolan ändå ger er. Vilka chanser ni får. Dags att ge tillbaka lite?
 
 
Ursäkta för bittert inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback