3 hästar

Felinda är här så skriver lite snabbt bara..
 
Exet - Mjukgörande på utevolten. Gjorde volt tillbaka med skänkelvikning ut mot spåret, i skritten. Gick jättebra! Gjorde nästan samma sak i traven men flyttade inte alls mycket där. Galoppen var även bra den i början, han hade koll på alla fötter och kändes riktigt trevlig. I slutet tappade han dock fokus tyvärr och flängde mest i sista galoppen. Hade inte så mycket tid över, så när han fick en ordentlig tillsägning och skärpte sig lite så var jag nöjd. 
 
Frasse - Var faktiskt lugnare än jag förväntat, är nöjd. Galoppen var faktiskt det bästa, där var han lugnast idag, ganska stressad i traven, helt ok lugn i traven. Är nöjd iaf, men fick jäkligt ont i ryggen idag när jag red honom :s
 
Zetra - Petra behövde pelhamet, red därmed med det vanliga tränsbettet. Gick jättebra verkligen! Kunde inte sitta ner eller räta på mig ordentligt, seriöst, SJUKT ont i ryggen!!! Men han gick fint, red på 9 travbommar i rad, han lyfte verkligen på fötterna fint! Red även över upphöjda bommar, där vi skulle byta galopp över. Jag red jättebra där, och han bytte VARJE gång. Han var ju svårare att hålla tillbaka med vanliga bettet men är nöjd iaf. Har inte ridit med vanligt bett på hopplektionerna sen i våras, men känns bra att vi har kommit till det läget där jag börjar få full kontroll även med tränsbett :D
 
Är nöjd med dagens alla pass iaf, trots min rygg. Nu ska jag trycka ner en värktablett, äta lite godis med Fell och sen får vi se! Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback