Trött nu!

Två hästar red jag idag, Wicky och Exet. Ws ägares bil hade gått sönder och medryttaren kunde inte.. gjorde inte mig någonting, det är bara kul att rida andra hästar :) 
 
Först ut var ett pass i ridhuset med Wicky, hon skulle liksom bara få röra sig. Har bara ridit henne på slingan förut, så det här var lite nytt. Känner inte W så bra, men gick på kännslan och försökte hitta henne. Fokuserade på att vara mjuk och stadig i handen, och få ett bra tryck i steget. Kändes riktigt bra mot slutet och jag hade liksom en häst i handen, till skillnad från början då jag bara höll i ett par tyglar ^^ om ni fattar? 
 
Men ja, det gick bra iaf :) Höll på att flyga ur sadeln när jag satte igång traven, glömde bort att hon hade sånna steg ^^ haha vilken överraskning det blev! 
 
Exet red jag barbacka med hacket.. ville inte ha ridskorna på mig mer, då Exet trampade på min fot i början och därmed så gjorde det jäkligt ont! Men han var såååå fräsch! Riktigt kul :) Red inte så länge, eftersom han gick så pass bra. Tyckte det vart lagom när han gick så pass bra, passar mig för att han ska överanstränga sig just nu.
 
Han hängde sig inte i handen och jag fick honom mer på bakdelen, fick ihop honom och fick till och från igenom vänster riktigt bra :) Händer inte så ofta på hacket! xP Asnöjd! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback