Somnar jag nu så slipper jag resten av dagen.

Exet var inte fräsch, kändes som att någonting var fel. Gick med honom sen på med liniment och backontrack. Han var dock inte varm så jag fattar inte ens som var fel. Kände att jag inte kunde göra mer för ikväll, så imorgon longerar jag nog honom och om han verkligen inte visar någonting så får jag skritta barbacka. Det var så jag upptäckte det idag, man känner ju verkligen varje steg då! 
 
Kvällen blev inte som tänkt. Dagen började så jäkla bra men nu har det bara gått mellan att vara glad till att nästan börja gråta. Min mobil är lagad, så är sjukt glad över det! Äntligen slipper jag 3an och får min älskade 4a tillbaka! Tjuhu.......
Men sen direkt vände det med att Exet inte kändes fräsch. Kändes nästan som att jag skulle bryta ihop, jag orkar inte mer. Jag bara sliter och kämpar och just nu känns det inte som att jag får någonting betalt. Sen förra hösten har det bara varit en jäkla bergodalbana med Exet.
 
 
Han fick vara fin typ 2 månader under våren, efter att han blev sprutat efter vintervilan som han fick. Sen så fick han någon låsning. Sen så blev han jätteöm i fötterna. Jag var på p&l och sen på Gotland. När jag kom hem så var det dags att komma igång igen. Thomas massage hjälpte mycket och allt bara flöt på. Han har ju varit så jäkla fin nu! Några fler gånger då han ömmat som fan i tassarna, men det har gått över fort. Och så nu när han blev så stel bak, har han inte gått särskillt klokt alls på två veckor, nu kändes han asbra i baken och så ne. Varför ska det få kännas bra igen? Ne men vi slänger in någonting som gör att hästen inte känns ok. Jo men det blir bra.
 
JAG ORKAR INTE. Det är för mycket nu och jag orkar inte. Jag vill bara vara stark och fortsätta kämpa, för Exets OCH min skull, men idag går det inte. Vill bara gråta för jag orkar inte. Och folk som inte fattar någonting, som bara tror. Och när saker förväntas och krävs från en, men jag orkar inte.
 
Vill bara må lika bra som igårkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback