Hoppa på Loppan

Idag skulle jag rida loppan, Malin har ff ont i foten och Julia har redan ridit henne i veckan så nu är det min tur ^^ När vi skulle bestämma vad jag skulle hitta på så fick vi ett ryck - HOPPA!! :D

 

Haha vi har snackat lite om att jag skulle vilja testa hoppa Looisa, och nu blev det av! Det var sjukt kul!

 

Började hoppa fram på ett litet hinder i skogen, för att få bra tänk fram och possitiv känsla :) Blev lite knas första, med avstånden och först vart det osäker. Men sen hittade jag lite!

 

Uppe på banan så började jag på galoppbom och kryss, på volt. Gick ganska bra, förutom avstånden. Men idag var tredje gången jag satt på hästen, och hade inga förväntningar alls just eftersom jag inte känner henne :) Det var dessutom första gången Looisa hoppar på riktigt (förutom löshopp) på ridbanan, hon har bara skuttat hinder i skogen sen hon kom till Malin.

 


Sista hindret vart en oxer på 90cm, hon gled över!

 

Loppan räddade mig när jag gjorde fel, jag hjälpte henne med avstånden och vi klickade rätt bra tyckte jag! :D Var så sjukt glad efter!!!

 

Ska låta bilderna tala nu (fler bilder kommer sen), och det kanske dyker upp en film här sen!
Bilderna är i ordning :)



2 riktigt knasiga språng ^^

Hoppbilder kommer i nästa inlägg! Håll utkik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback