Haha jädra bedömningssport!

Haha asså 52%? Visst jag hade inga krav alls på poängen för att hästen absolut inte var den ultimata tävlingsdressyr-hästen, även om han var fin, jag gjorde allt jag kunde typ.. men trodde endå jag skulle komma över 55%.. Fast iof var det typ bara två eller nått som fick över 60%, så domaren var inte särskillt givmild om man säger så.

 

Hästen jag red hette Salvadore och var en mörkbrun kille på 10 år, och idag var hans andra sthlmscup någonsin. Det var ingen annan i laget som ville rida Salvadore xP Men hade riktigt mysigt steg, var lite kruxig. I galoppen hoppade han upp med rumpan till och från, och ställde sig upp en gång i trav och en gång i galoppen, men jag fräste till åt honom och han gjorde inte så mer. Eftersom han var så osäker (uppfattade jag det som) och svår så var jag noga med att klappa på halsen när han gjorde rätt.
Skäll fick han när han gjorde dumt, men när han gjorde rätt fick han beröm!

 

Själva pogrammet tyckte jag var bra endå, fel galopp i början i vänster, och lite slarviga serpentiner.. men annars var jag supernöjd. Skötte sig i galoppen och sprang inte alls på som han gjorde med hemmaryttaren.
Juste, han ställde sig lite i skritten, i hörnet. Syns inte i filmen då det är i hörnet mamma inte kunde filma, men tror han gjorde det för att galoppen va på g.

 

Förutom att domaren var snål (mot alla i vårat lag) så är jag nöjd med dagen. Fixar filmen senare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback