RGB är våran fanbärare. Problem?

"Det är en stor ära och jag känner mig oerhört hedrad över att ha fått uppdraget, säger Rolf-Göran Bengtsson om uppdraget att bära den svenska flaggan på invigningen." - Ridsport.se
 
Fyfan va härligt! Det här känns verkligen rakt upp i facet på alla som trycker ner ridsporten. Först Jerringpriset, och nu sveriges fanbärare under OS-invigningen. Jag tror alla vi hästmänniskor (iaf vi som bryr oss) gjorde vågen i soffan, på tåget, jobbet, eller vart man nu befann sig när det kom ut. Total win! RGB ger verkligen den publicitet ridsporten förtjänar!
 
Men som sagt.. det finns ju dom som trycker ner ridsporten. Kan inte ens föreställa mig hur bittra de är nu. Hah. 
 
Jenny Pitkänen (stockholmsjenna.se) skrev såhär idag på sin blogg:
"Ridsporten i Sverige har alltid blivit förnedrad. Redan i ung ålder blir hästtjejer/hästkillar mobbade pga. sin kärlek för ett djur. De blir kallade hästnörd, får höra elaka påhopp om ridning (relaterat till sex), piskor, hästskit hit och dit osv. Och visst är det så att det ska vara noll tolerans mot mobbing i skolorna? Hur kommer det sig då att personalen tar det mer allvarligt om någon blir kallad cp/bög/lebb/datanörd osv. än när hästmänniskorna får höra saker som hästnörd och sexistiska påhopp om att ”rida” ? Är inte hästmänniskor lika värda helt plöstligt?"
Superbra skrivet om ridsporten, vad vi hästmänniskor får stå emot och om RGB, in och läs nu!
 
Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback