Mitt lilla äventyr idag

Som sagt har jag varit på äventyr idag, och vad gjorde jag då?
 
Jo, jag och mor min satte oss i bilen och styrde mot kalsvik, för att provrida en häst!!! Fast lugna nu, ingen jag ska köpa ;)
 
Tjejen som äger hästen får inte rida på ett halvår för läkarna, och här kommer jag in i bilden. Ingenting är 100% bestämt kanske... Men under sommaren så är det väl tänkt att jag ska testa hur det känns, lite som en medryttare, och se hurvida vi funkar eller inte. Om det funkar så ska vi ta honom på foder - hur länge har vi inte pratat om än.. 
 
Darwin, som han heter, är en 12 årig hannoveranare på 175cm, och är aaasball! Fan vilket steg han hade, helt sjukt. Kraftig och stor, då tänker man typ... tung. Men de tyckte jag verkligen inte! Väldigt välriden och mjuk, och jag kände att jag kunde kräva mycket mer än vad jag gjorde.
Eftersom att ägaren inte kan rida just nu, så har han senaste månaden inte gått mycket alls, men endå gick han så bra, välriden! Riktigt fin kille asså!
 
Hur det blir med allt kommer ni självklart få se här, men jag tror verkligen det här kan bli skitbra! Som mamma sa så kändes det verkligen som om vi klickade bra :) Rider förmodligen Darwin på måndag och tisdag igen, så får vi se om han bara hade en bra dag eller om vi faktiskt funkar ihop :) 

Kommentarer
Postat av: Nathalie Norgren

Tjusigt! :D

Svar: Tack :)
Marie Krüger

2012-07-05 @ 23:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback