Dressyr på utebanan

Det gick kanske lite under förväntan idag, även om det gick bra. Exet gick och skönt ut vänsterbogen helatiden när jag red på högervolter, trots hur mycket jag försökte parera det. Irriterade mig som fan på det.
 
Förutom det, och att han var stark, så gick det bra. Flyttade baken bra när jag bad honom, gjorde fina slutor och skänkelvikningar i skritten. Gjorde många volter, mest för att få med bogen, i olika storlekar. Till och från gick det liiiite bättre.
 
Galoppen kändes asbra idag. Okej, kanske inte om man är en utomstående som står och kollar på.. men när man satt på och kan jämföra med hur han brukar/kan gå. Speciellt vänster galoppen. Han kunde hålla den länge, och jag fick tom upp huvudet på honom :) Annars kan han gå och bli lång och låg. 
 
Imorgon kommer Thomas, massören, ut igen. Får se vad han säger, men jag känner iaf en stor förbättring på hans bak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback