Uppdate om Exet

Veterinären var ju ute idag, och läste nyss på Lottas blogg, lite mer exakt om dagen..

 

Hovarna måste värkas ner ordentligt, han har bruten tå linje (vet inte vad det är, men ngt om att hans framben inte är raka), öm i framkotorna och blev sprutad där med Antiinflamatoriskt. Tänderna hade även lite vassa kanter och tandsten.

 

Hehe, låter sjukt mycket.. men det har inte märkts av förän innan jul att något va fel.

 

som lotta skrev:
"jag är glad att jag gjorde den för exet är ingen ungdom längre och hade det blivit värre än bara ömma kotor så vet man ju inte hur bra han hade kunnat komma tillbaka om han blivit stående flera månader med värre skador."

Exets fotingar. Det är ju ingenting jag tänkt på det där med att han har bruten tå linje, har har ju lxm alltid sett ut så när jag kännt honom iaf, så det har inte varit konstigt i mina ögon :o



Kommentarer
Postat av: nicole

böjde dem igenom honom också? tycker ändå det låter lite konstigt att hästen är halt pga han är tåbruten vilken han har varit väldigt länge och därför vant sig vid det. (gått tappskokurs)

2012-01-13 @ 22:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback