Nöjd ryttare

Idag var en bra lektion tyckte jag. iaf början och slutet :)
Började rida på serpentiner och volter, bara, för att mjuka upp dom i sidorna. Zetra kändes riktigt fin, och det var bekvämt att sitta på honom. I galoppen sen var han riktigt stadig, lugn och lyssnade bra. Fick några riktigt bra fattningar (har haft problem med att han springer in i galoppen), kändes sjukt bra att vi utvecklas så :)

 

Sen när vi började på bommarna blev han starkare, han ser en upphöjd bom som ett stort hinder, knas häst. Meningen med övningen var att byta galopp över bommen... det gick ju... bra. Haha. Ne faktiskt, gick riktigt dåligt , kanske 2 gånger fick jag rätt galopp xD det ska övas på.

 

Efter bommarna red vi lite dressyr, och trots att han blev sur och trött skötte han sig fint :) Så var nöjd efter dagens lektion :)
Han va så sjukt mysig idag! Frustade när jag kom, puffade mig på armen, fluffade med mulen i ansiktet och la mulen i mitt knä. Gullig häst! Går ju inte att göra annat än smälta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback