Dag 07 – Tio sanningar om mig

Det här är svårt!
1. Jag har hoppat 110 med fjording, Meja närmare bestämt. Det var rätt så mäktigt, att flyga över sådär tillsammans. Aaaah, vill tillbaka till det ögonblicket!

 

2. Första gången jag satt på en häst var jag skiträdd. Den hästen var några år senare min absoluta favorit. Morris<3

 

3. Sommaren -08 blev jag ormbiten. Fick hämtas av sjöräddningen (var ute med båten), köras med ambulans och ligga över natten på sjukhus. Sen kunde jag inte gå på en vecka..
Det värsta av allt var den jäkla saken dom satte i mitt armveck, äckligt obehagligt!

 

4. Jag har tävlat lokaldressyr på Bandit, och alla mammorna på framridningen var sjukt sura på mig.. för Bandit slutade aldrig gnägga. Typ som att jag kunde göra mycket åt saken?
Men jag var ändå väldigt nöjd med ritten, trots att han inte var så fokuserad.

 

5. Min första tävling på en Blåkulla häst, utanför Blåkulla, var på Hufvusta på Darius. Jag kom över 2 hinder på banan. Stopp - hopp - stopp - hopp - stopp.

 

6. Jag saknar att rida Nobile, speciellt i hoppningen. Fina häst.

 

7. När jag provred Exet försökte han galoppera i traven, och sprang bara slarvtrav när jag försökte galoppera. Ändå blev jag medryttare på honom, men jag hade aldrig trott att jag skulle vara det i 2,5 år. Haha.

 

8. Jag har hela mitt liv haft sjukt dåligt självförtroende, av olika anledningar. Det har till störst del haft med mitt utseende att göra. Men på senaste tiden har det blivit bättre, och jag kan faktiskt gå ut och känna mig snygg.
Självförtroendet har även påverkat min ridning, jag har inte trott på mig själv. Men som sagt börjar det bli bättre :)

 

9. Jag skulle någon gång i livet vilja ge en häst som många gett upp hoppet om i ridningen, en ny chans. Skulle vilja rädda ett såkallat hopplöst fall. För jag tror på att man kan lära gamla hundar sitta. Jag tycker att alla är värda att visa vad dom går för.
Om jag fick chanset att göra det skulle jag göra allt för att bygga upp tillit, förtroende och självförtroende med den hästen. Och bygga upp den så den nådde sin absolut högsta kapacitet :)

 

10. Jag har varit på läger på Gotland 3 gånger, dock 3 olika läger. Det är sjukt kul, träffa nya kompisar och skapa underbara minnen. Och även 2 gånger om dagen, uteritter i Gotlands härliga skogar. Älskart!

Kommentarer
Postat av: linnea

Vad roligt att höra! Pussa honom från mig:) åh jag har inte träffat honom på jättelänge:( exet träffade jag förra hösten när jag hade praktik på jursta gård:) själv rider jag bara på ridskolan en gång i veckan nu. Jag hinner inte mer än så. Lycka till nu när du ska rida och hälsa Jenny om du träffar henne snart:) kram

2012-01-17 @ 10:35:45
URL: http://linneastenberg.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Snälla lägg in bilder eller text om Darius!!!!! <3

2012-01-17 @ 17:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback