Big Hero

Red ju som sagt Jenny Pitkänens häst idag, Hero. Jag var lite nervös, men samtidigt väldigt taggad. Stålsatte mig för att sitta på en ridtravare, och tänkte att jag ska rida som på Exet. Men ack så fel jag hade.
Hero och Exet är som natt och dag, och jag blev riktigt possitivt överraskad faktiskt. Hero är inte alls som andra ridtravare jag ridit, han var riktigt mjuk i munnen och drog inte alls. Det jag lände som var travare med honom var att jag hade liite svårt att hitta takten och att han ibland tappade rumpan (men hey, så kan "vanliga" hästar också vara).
Men det kändes riktigt bra faktiskt, var roligt att rida honom :)

 

Bytte varv mycket, gjorde volter och kollade att han lyssnade. Var mjuk och bekväm, försvann ibland in med rumpan i volten, så försökte parera det. Gick rätt bra efter ett tag.
Galoppen var väl helt okej också, första gången jag red honom så förväntade mig inte mycket. Var lite i otakt och så, han är ju stel i vänster bak, så kändes smått konstigt i vänster varvet :P Höger galoppen gick lite fortare än vänster, men kändes som mer flyt där ändå :)

 

Och så va han lite nervig, så flög iväg 2 gånger för att han blev rädd. Försökte bocka men han kan inte det tydligen ^^ Som tur var har jag bra balans, så det var inga problem :P

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Tyckte du var jätteduktig och red honom bra :)

Snodde bilderna och länkade dig på bloggen.

Tack för idag!

Vi hörs i slutet av veckan ang. dagarna nästa vecka.

2012-01-18 @ 21:22:57
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: Elvira

Grymt snygg häst ;) vacker han var<3

2012-01-18 @ 22:52:47
URL: http://Toppryttare.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback