Äventyr på en Ärta

Ni minns att jag skulle skriva om en rolig historia om Gunillas hästar?

 

Jag och mamma var och hälsade på hos henne, och så skulle vi ut och rida på hennes hästar. Eller ah, mamma red Aska, Gunilla cyklade, och jag blev uppslängd på hennes bponny Ärtan. Det här var då 4-5 år sen, då Ärtan var runt 3 år  (tror hon skulle fylla 3), och inte mycket inriden ^^ Men hon var van att följa med som handhäst, så det faktum att jag inte kunde styra var inget problem... trodde vi.
Påväg hem såg Ärtan 3 andra hästar, som var otroligt intressanta enligt henne. Och i korsningen där vi var så ville inte hon gå till vänster, med mamma, Gunilla och Aska.. utan hon ville hälsa på dom andra hästarna. Så där sitter jag, på en oinriden 3årig liten b-ponny, och försökte få henne att lyssna medans hon lunkade iväg till dom andra, främmande hästarna.

 

Så vad jag fick göra var att ropa på Gunilla, så fick hon hoppa av cykeln och springa och hämta mig ^^ Fattar ni hur pinsamt det var?
Sen gick det iaf väldigt bra, galopperade till och med lite. Men ah, det var ett lite roligt äventyr. Haha.
Ärtan
Aska
Har ridit henne också, ett år tidigare. Det var lite coolt att sitta på en Cirkustränad, westernriden, islänning. Blev dock lite rädd när Gunilla varnade mig för att skänkla för långt bak, då hon är tränad för att stegra ^^ haha.

 

Bilder lånade från Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback