Vissa människor.

Tänker inte hänga ut någon eller så, men blev så irriterad så måste skriva av mig.

 

Klickar runt på bloggar, har inte mycket att göra, och så stöter jag på en blogg som skrivit om GHS-årets Lotterihäst... och människan sitter och skriver hur FUL hästen är. "Korta ben, lång kropp, hög manke, lågansatt hals, stort huvud,platt sluttande kors och bara helt konstig! Fy, den skulle jag inte vilja vinna!!"

 

Jag som utbildar mig till fotograf vet att mycket av det där beror på vissa saker som att hästen till Exempel står i uppförsbacke, vilket ger den ett sluttande intryck. Vet inte vart någonstans huvudet är stort.. Visst att han har lite korta ben och så... Men att kalla en häst FUL? Det är så fel.
Det är, i mina ögon, som att lägga ut en bild på en människa och sitta och berätta om alla "fula" drag. Otroligt fel.

 

Var tvungen att kommentera "Kan du seriöst sitta och skriva att en häst är ful?" och får tillbaka "Ja, det märker du väll?" - därför blev jag sjukt irriterad och var tvungen att skriva av mig. Fan. Vissa människor.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Mja, det är ju ganska sorgligt hur vissa människor håller på...

2012-02-01 @ 10:29:53
URL: http://jenniferaberg.wordpress.com/
Postat av: Malin

Vist kan man tycka att vissa hästar som är finare än andra men man behöver inte skriva att den är ful bara för det. Konstiga människor...

2012-02-01 @ 23:53:48
URL: http://mrjs.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback